Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/anemia.org.pl/includes/menu.inc).

Elektroniczny podpis niezbędny w działalności firm.

  • Posted on: 8 October 2019
  • By: addmean
Podpis elektroniczny to narzędzie identyfikujące uczestników przepływu dokumentów elektronicznych oraz służące przyjęciu odpowiedzialności za ich treść.

Bezpieczny podpis elektroniczny, zazwyczaj jest składany przy pomocy specjalnej karty procesorowej lub tokena USB i oprogramowania służącego do składania e-podpisu. Dane w wersji elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są analogiczne pod względem skutków prawnych dokumentom opatrzonym podpisami własnoręcznymi.

podpisywanie umowy
Author: Dan Moyle
Source: http://www.flickr.com
Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie stosowany m.in. do : elektronicznego podpisywania umów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym; opatrzenia podpisem faktur elektronicznych; w komunikacji z urzędami oraz do podpisywania decyzji administracyjnych przez urzędy. Zestawy do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego można zakupić w pięciu firmach tzw. kwalifikowanych podmiotach świadczących usługi certyfikacyjne w zakresie podpisu elektronicznego. () Przedsiębiorstwa te są wpisane do rejestru Min. Gospodarki. Kontrolę nad świadczeniem usług związanych z podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym należy zgodnie z art. 9 ust. 2 pkt 5 ustawą o działach administracji rządowej do kompetencji Ministra Gospodarki. Zakres i formy nadzoru określa ustawa o podpisie elektronicznym. Zakupienie podpisu elektronicznego na potrzeby działalności gospodarczej może być zakwalifikowany jako koszt uzyskania przychodu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Przesyłanie dokumentów drogą internetową jest niezwykle tanie, komfortowe i pozwala zaoszczędzić Twój czas. Odpada drukowanie, oraz ręczne wypełnianie i podpisywanie dokumentów. Oprócz tego możesz zapomnieć również o pieczętowaniu, pakowaniu w koperty i wysyłce wraz z jej opłatami.Dokumenty przekazywane są natychmiastowo bezpiecznie, a Ty automatycznie otrzymujesz urzędowe poświadczenie ich odebrania. To szczególnie istotne, kiedy musisz co miesiąc wysyłać duże ilości dokumentów. Podpis elektroniczny to już codzienność na całym świecie. Droga elektroniczna znacznie przybliża do siebie odbiorców, a podpis elektroniczny pozwala puentować istotne przedsięwzięcia bez potrzeby wychodzenia z biura.

Dokumenty na stole
Author: Epicantus
Source: http://www.flickr.com
Lista spraw i przedsięwzięć, które można załatwić drogą elektroniczną ciągle rośnie.Używając e-podpisu, możesz wysyłać do urzędów oficjalne deklaracje, wnioski i umowy.

Zainteresował Cię nasz post? Więc wejdź na naszą kolejną stronę - tam można zobaczyć ponadto różne treści, które dla Ciebie opracowaliśmy.

Dokumenty z e-podpisem posiadają taką samą moc prawną, jak podpisane własnoręcznie i wysłane przez Ciebie osobiście lub drogą pocztową. Podpis kwalifikowany to więc sprawdzony sposób na usprawnienie działania firmy.