Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/anemia.org.pl/includes/menu.inc).

Co warto wiedzieć o popularnych w naszym kraju kartoflach?

  • Posted on: 11 August 2020
  • By: addmean
Ziemniaki większość z nas je przynajmniej kilka razy w tygodniu. Są i tacy, którzy są w stanie jeść je bez innych składników. Kartofle są tak popularne, że wydawałoby się, że znamy jest na wskroś. A tak naprawdę w powszechnej opinii pojawia się wiele błędnych wierzeń na temat tego popularnego warzywa. Co więc warto wiedzieć o ziemniakach?
ziemniaki
Author: Frank Steiner
Source: http://www.flickr.com
Pierwsza ważna informacja jest taka, że kartofle nie są tak tuczące, jak mogłoby się wydawać. Dużo ludzi unika jedzenia ziemniaków, gdy ma zamiar pozbyć się paru kilogramów.

Czy nie sądzisz, że informacje na opisywany temat możesz znaleźć także na innym portalu? Naturalnie, że tak - kliknij tutaj, a przeczytasz tam proponowany odnośnik (http://www.sklepgoodfood.pl/).

Zazwyczaj ziemniaki nie są wliczane do odchudzającej diety. Tymczasem wcale nie posiadają one tak wielu kilokalorii. Szacuje się, że jest to jedynie 70kcal w 100 g. Kłopot w tym, że kartofle z reguły zjadamy z sosami – i to właśnie one ponoszą odpowiedzialność za dodatkowe kilogramy.


Jednocześnie kartofle mają bardzo wiele cennych witamin oraz innych składników. Przede wszystkim, stanowią źródło potasu oraz magnezu. Do tego jest w nich żelazo oraz fosfor a także wapń. Tego rodzaju pierwiastki powodują, że kartofle obniżają ciśnienie krwi, a także wzmacniają kości. Ziemniaki mogą również uregulować przemianę materii (porady kulinarne dotyczące ziemniaków). Są łatwostrawne i mają dobry wpływ na działanie jelit. Posiadają też cenny błonnik, który odpowiada za poprawne działanie jelit.




ziemniaki
Author: Andrew Reid Wildman, Artist, Writer, Photographer
Source: http://www.flickr.com
Z wachlarza cennych mikroelementów jesteś w stanie jednak skorzystać tylko wtedy, gdy właściwie przygotujesz kartofle. Warto pamiętać, że szczególnie dużo witamin w kartoflach znajduje się zaraz pod skórką. Dlatego powinnaś ostrożnie ziemniaki. Najlepiej tak ostrożnie jak tylko się da. Wtedy jest największa szansa na to, że posiłek będzie źródłem cennych substancji. Uważaj również, by nie gotować zbyt długo ziemniaków. Najlepiej pociąć ziemniaki w równe kawałki, a warzywa ugotują się tak samo.